Friday, 18 June 2021

ESP kini mudah dibawa kemana-mana bersama kita

 Wah hari ini kak radin rasa teruja sangat sebab ESP dalam versi sachet dah keluar, lepas ni kalau dah habis covid boleh kita berjalan-jalan tanpa perlu risau cara untuk bawa ESP. Tak perlu lah lagi nak usung canister tu, kalau nak bawa pun apa salahnya bangga sikit haha.

Ok lah jom kita tengok ESP dalam sachet ni ya. 

Sempena ESP dalam sachet yang baru dilancarkan ni, Shaklee ada buat promosi tau dari hingga 30 Jun ni, setiap 3 kotak belian anda akan dapat 1 kotak secara percuma. Wah memang jimat banyak ni. Jom la kita grab mereka sekarang !


Khasiat ESP yang sama, cuma kini dia lebih mudah dibawa kemana-mana, kini ESP sentiasa bersama haa gitu la kan. Pilih la nak yang mana, kalau awak memang dirumah je beli je yang canister lebih jimat. Masing-masing ada kelebihan sendiri nak grab dua-dua pun apa salahnya :D


Bila kak radin kongsi gambar ni tadi, ada yang bertanya ESP tu apa ya untuk apa?

Meh kak radin nak kongsi secara ringkas, ESP ni soya non gmo, rasa dia vanilla rasa soya asli tanpa gula memang sedap. Dia ni bantu beri tenaga, bina sel baru dalam badan sebab tu ESP boleh bantu cantikkan kulit, hilangkan parut pada wajah, untuk ibu menyusu dia boleh jadi juga sebagai milk booster. Oh ESP ni dia beri rasa kenyang juga kalau nak best boleh campur susu atau buah, jadi boleh la nak kurus juga kan. 


Nanti kak radin kongsi lagi kebaikan ESP ni ya. Oh ya sebelum tu nak kongsi harga jualan  ESP sachet ni RM98.75, harga ahli hanya RM79. Sempena promosi bulan jun ni, beli 3 percuma 1 kotak memang sangat berbaloi. Best best.

Ada apa-apa nak tanya boleh hubungi kak radin terus ya. Jangan malu jangan segan nanti sesat jalan.


Continue Reading

Thursday, 17 June 2021

5 Tip Jana Pendapatan Dari Rumah Secara Online



Covid yang melanda sejak dua tahun lepas banyak memberi kesan kepada kita semua. Kak Radin percaya ramai yang hilang pekerjaan, yang dipotong gaji dan ramai yang perlu bekerja dari rumah. Bila sebut bekerja dari rumah ni faham sangat situasi nya lebih-lebih lagi para ibu kan, semestinya segala mcam jurus keluar mana tidaknya nak uruskan anak-anak, urus rumah dan juga yang paling penting kerja. Sebelum ini lebih mudah kerana bekerja dipejabat kan, bila dah rumah cabaran nya sangat besar. Moga cepat lah pergi wabak yang melanda negara kita insyaallah dan berlalu lah saat sukar yang kita semua hadapi. 

Buat yang hilang pekerjaan pasti terasa kosong tak tahu apa yang boleh dilakukan lebih-lebih lagi yang mempunyai keluarga kan. Apa kan daya tuhan takkan menguji seseorang melainkan dia tahu kita boleh hadapinya dengan kuat. Hidup mesti diteruskan, langkah kaki ke hadapan.

Disini kak radin nak kongsi apa yang boleh kita lakukan untuk jana pendapatan dari rumah secara online, banyak je sebenarnya. Jom kita semak mana tahu dapat jadi idea untuk anda mulakan.

1. Jual hasil kraftangan di Etsy.com

Kalau anda seorang yang kreatif dan berbakat boleh la cuba disini. Bakat terpendam yang ada boleh juga dijana jadi pendapatan. Hasil seni seperti lukisan, ukiran, baju, dompet dan sebagainya boleh dijual. Menarik juga kan? Boleh login secara percuma dan tetapkan harga dalam USD, nanti jika ada yang berminat mereka akan hubungi kita. 

Continue Reading

Monday, 7 June 2021

Pengedar Shaklee Melaka yang anda sayangi ada disini


Hai Assalamualaikum semua 🌹

Khas buat warga sekitar Krubong-Bukit Rambai, Melaka yang perlukan supplement Shaklee urgently, InshaaAllah boleh whatsapp kak radin untuk C O D, yang luar dari kawasan jangan risau boleh pos, insyaallah setiap hari (isnin-sabtu)

Stock yang ada sangat limited tau, tapi boleh contact dulu untuk double confirmation 💁‍♀️

Jangan segan segan untuk whatsapp !
Best consultation provided 👍

Berminat Nak jadi ahli serendah RM 35 sahaja? 

Register sini lepas tu wasap kak radin ehh..
https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1092808

Whatsapp 👇👇
http://aisyahradin.wasap.my

Aisyah Radin 
https://linktr.ee/aisyahradin
#shakleemelaka 
#shakleereadystok 
#StayHomeMakeMoney
Continue Reading

Friday, 19 March 2021

Cadangan Set Puasa Shaklee

Mesti ada yang tertanya bulan puasa nak on suplemen juga ke? Cara makan pula bagaimana kan sebab waktu makan dah jadi semakin suntuk lagi.

Jawapan Ya.

Sudah semestinya, bagi kak radin bulan puasa kita perlukan lebih lagi kerana badan kita penat, seharian tidak makan minum dan kerja yang patut kita buat setiap hari. Insyaallah dengan suplemen dapat kita lalui puasa dengan lebih gembira. 

Jom tengok apa yang kak radin cadangkan ya.


Continue Reading

Friday, 12 February 2021

22 Makanan Tambah Susu Ibu Mesti Cuba

Susu drop?

Biasa lah tu kan, kak radin pun sama, ada juga berlaku lagi-lagi masa period, stress kan. Sama-sama kita usaha yang terbaik buat anak-anak kita ya. Salah satunya dari pemakanan, tak semua ibu sama kena cuba dan cuba lagi insyaallah.

 Ni kak radin kongsikan sedikit ilmu ya. Jom kita baca sama-sama.

1 - Untuk makanan tambah susu badan, ibu harus banyakkan mengambil makanan yang mengandungi vitamin B seperti kekacang dan dal.

2 - Keduanya, amalkan makan buah jambu batu yang bagus untuk penambahan susu badan.

3 - Sayuran hijau seperti sawi, kucai, kacang buncis. Paling tidak jagung muda.
Caranya, ibu boleh masak sama ada dibuat goreng atau sup sayur. Bahkan, sawi juga merupakan sayur yang menjadi kebiasaan sebagai lauk ketika berpantang.

4 - Daun atau pucuk meranti. Ibu boleh masaknya dengan cara masak lemak putih, tumis air atau dibuat goreng.

5 - Oat juga merupakan makanan tambah susu badan yang bagus. Ia boleh dijadikan minuman, biskut, bubur atau salutan pada makanan sebelum dimasak.
Continue Reading

Monday, 11 January 2021

5 Sumber Vitamin C Terbaik

Vitamin C adalah penting kerana ia mempunyai pelbagai kebaikan kepada tubuh anda dengan fungsi utamanya sebagai sumber antioksidan yang baik. Walau bagaimanapun, ia tidak dihasilkan atau disimpan di dalam badan. Oleh itu kita perlu mengambil vitamin penting ini melalui pemakanan.


Vitamin C penting untuk sistem imun yang sihat dengan menyokong ketahanan badan terhadap jangkitan supaya kita merasa lebih sihat setiap hari. Selain itu, fungsi vitamin C menghalang tanda-tanda penuaan kerana ia membantu penghasilan kolagen, mengurangkan kedutan dan tompok penuaan serta membantu memberikan tona kulit yang lebih cantik. Vitamin C juga adalah nutrien utama untuk menyembuhkan luka, membaiki dan mengekalkan tulang rawan, tulang, gigi dan kulit yang sihat.Seterusnya fungsi vitamin C menyokong penyerapan zat besi, vitamin C  diperlukan untuk pembentukan sel darah merah dan hemoglobin yang normal.


Terdapat banyak sumber makanan yang memberi kita sumber vitamin C iaitu dari buah-buahan dan sayur-sayuran. Disini saya kongsi 5 sumber vitamin C dari bahan semulajadi yang terbaik. Sumber dari myfooddata.com


5 Sumber Vitamin C Terbaik

Continue Reading