Friday, 5 December 2014

Mencari Hati yang hilang~~


Ada tak kadang-kadang korang rasa macam hidup ni bosan je..rasa resah..pagi bangun tidur..pergi kerja balik makan n tidur. esok camtu lagi dan seterusnya. hidup dalam sangkar kehidupan yang takkan habis. hidup seperti tiada matlamat. tiada hala tujuan :(

Tadi sempat tengok tanyelah ustazah tv9, tajuk dia kadang zalim kadang alim. hari ni kita baik esok2 marah2 orang pula...kdg pakai tdung kadang buka pula..cmtu la contohnya..jangan pula diri macam bagus mane tahu esok2 dia lagi lengkap tutup aurat dari kita. allahuakbar..

Ada banyak yang ustazah kongsi sebenarnya tadi, tapi yang ni saya suke nak kongsi.

Nak cari HATI ----->

Bacalah AL-QURAN 

Kalau tak jumpa juga carilah dalam SOLAT

Kalau tak jumpa juga minta lah pada Allah BERDOA

Digantikan dengan HATI yang baru.ustazah kata hati lembu, hati ayam boleh dibeli dipasar.sedap dimasak.tapi hati manusia ni kena minta sungguh-sungguh dari Allah swt.

Apepun, moga kita sama-sama berusaha sungguh2 hingga berjaya la ye,
dunia dan akhirat insyaallah~~


No comments: