Thursday, 27 November 2014

Cara Makan Omega Guard Untuk Kanak-Kanak

Assalamualaikum~

Hari ni rasa nak share cara makan omega. kalau dewasa senang je la kan..boleh telan.tapi kalau ada dewasa yang tak pandai boleh juga nak buteruskan bacaan ni demi sebuah kesihatan kan..hee..


KEBAIKAN OMEGA GUARD KEPADA KANAK-KANAK

1. Membantu mengatasi masalah asthma 
Omega 3 membantu mengurangkan keradangan dalam saluran udara paru-paru. Justeru ini mengurangkan serangan asthma di kalangan kanak-kanak, malahan orang dewasa


2. Membantu dalam pembelajaran
Satu kajian mendapati 40% pelajar yang mengambil nutrisi kaya dengan Omega 3 menunjukkan peningkatan mendadak dalam aspek pembelajaran, membaca dan fokus dalam pembelajaran.

3. Membantu memperbaiki tingkahlaku
Kajian juga mendapati kanak-kanak yang mengalami masalah tingkahlaku seperti ADHD dan lain-lain mengalami perubahan drastik selepas pengambilan makanan tambahan Omega 3

4. Meningkatkan pertahanan badan
Omega 3 membantu meningkatkan pertahanan badan kanak-kanak


5. Mengatasi masalah mengantuk dan hilang tumpuan
Omega 3 membantu meningkatkan fokus dalam pembelajaran


CARA MAKAN OMEGA BAGI KANAK-KANAK

Cara Makan 1: Kapsul Omega Guard boleh dipicit dengan jarum dan dimasukkan dalam susu anak.


Cara Makan 2: Boleh dikunyah begitu sahaja. Kapsul adalah lembut dan selamat di makan oleh kanak-kanak 2 tahun ke atas.
Cara Makan 3: Dipicit dengan jarum, minyak ikan dicampur dalam makanan dan minuman kegemaran.

Cara Makan 4: Dipicit dengan jarum, minyak ikan di letak pada sudu dan diberi pada anak seperti ubat.

Cara Makan 5: Ditelan begitu sahaja, untuk kanak-kanak 10 tahun ke atas.


Cara makan credit to : tip sihat selalu

pandaii dia makan gitu je..tak sabar nak bagi kat ammar pulak ni~~

ok lah..selamat mencuba ye boleh pilih cara yang mana-mana dan sesuai.yang pasti omega tu sampai pada anak-anak kita ye. bio sel-sel otak bergabung dgn baik insyaallah..yeay~~ :)



No comments: