Friday, 7 November 2014

10 Syarat Anda Tak Perlukan Suplemen

Assalamualaikum~~

Hari ni nak share tentang suplemen. saya pun camtu jugak sebelum ni. malas la kan.susah2 je nak ambil makanan tambahan semua ni. Bukan dah cukup ke makanan yang kita makan setiap har ni. Dulu2 ingat semua ni untuk orang sakit je.tak pun orang pregnant or pantang ke..haha jahil nye daku tapi kini mata ku sudah 'celik' insyaallah.

Ubat prescribe only by Doctors. Suplemen ni makanan tambahan. 


Soalnya..perlu ke lagi makanan tambahan ni? 

"I ni tak disiplin. Aku ni tak compliance..Nak hidup secara semulajadi jer tak nak berharap" 
macam2 lagi alasannye ye.hee~~


Ok lah..tak perlu ye ambil kalau begitu.tiada paksaan :)

ye betul ni tak perlu tapi kena penuhi syarat bawah ni.Boleh tak? Ada Berani?



1. Setiap kali makan pastikan ianya mengikut ‘Food Plate’ ini. Semuanya mengikut seperti yang disarankan. Tak mau lebih lebih, semuanya ala kadar.


2. Makan Ikut Sunnah Nabi Muhammad SAW. Kalau aturan ini terganggu pasti mendatangkan masalah pada perut. Banyak penyakit adalah datang dari perut.


3. Sentiasa ambil makanan yang segar, tanpa pengawet dan tanpa perasa makanan (MSG)

segar dari ladang~
4. Sentiasa memilih makanan yang organik bukan makanan GMO (Terubahsuai Secara Genetik)
5. Anda boleh bernafas dalam udara yang bersih, segar dan menyamankan. Tiada pencemaran udara yang boleh merosakkan sistem tubuh badan kita.

segala-galanya bersih, nyaman dan segar tanpa pencemaran
6. Kita hanya minum air yang bersih setiap hari. Kalau boleh mandi dengan air yang bersih, basuh pinggan dengan air bersih dan mandikan anak juga dengan air yang bersih.


7. Bila buat pemeriksaan kesihatan, semuanya ok Alhamdulillah.

paras gula, tekanan darah, kolestrol semua okeh..sihat semua alhamdulillah~
8. Sudah pasti anda bukan perokok kerana asap rokok boleh menambah toksin dalam badan dan buat badan cepat tua …… nampak tua !!!!

katakan TAK NAK~~
9. Anda bukan penggemar Nasi Kandar !!! Nasi Beriani !!! Nasi Minyak !!!

berapa kalori dah ni..huu cer kira cer kira~~
10. Anda bukan perokok dan anda tidak makan banyak. Ini paling parah sekali he he he


makan makan dan makan lagi..pehhh
Jadi saya harap sedikit perkongsian saya pada hari ini dapat membuka minda anda terhadap pengambilan supplement iaitu makanan tambahan.

Yang nyata ianya bukannya ubat untuk mengubati. Namun kuasanya boleh mengembalikan tubuh anda pada keadaan yang sepatutnya dan mengurangkan risiko kesakitan yang dialami.

Jadi apakah syarat anda sebenarnya perlukan SUPPLEMENT?


Dapatkan cadangan suplemen terus dari saya,


No comments: