Sunday, 26 October 2014

Karipap Sardin Roti UAA

Hai...assalamualaikum~

Da lama dah nak share resepi ni sebenarnya tapi asyik postpone je.hari ni baru sempat nak share kan. hubby dia mmg suka sangat kalau yang berasaskan sardin ni tapi tak boleh la nak bagi hari-hari kan..cannot cannot..makanan dalam tin ni tak leh ambil selalu tau..em, selalunya buat sandwich biasa je tapi ni buat special la sket...

Sebab sy rasa resepi ni mudah sangat meh la kita sama-sama buat ye..nama dia karipap sardin gardenia sebab inti dia mcm karipap sardin tapi kulit nya saya guna roti gardenia..haa gitu~~

roti tu dileperkan supaya bila goreng nanti xde lah serap minyak kan...ni minta hubby tolong leperkan abis satu plastik ditekannya sekali..haduii senang tul keje orang laki ni kan.janji matlamat tercapai :p 

Ni la dia aksesorinya~~
Karipap Sardin Roti Goreng UAA

bahan-bahan:

sardin tin besar
bawang besar sebiji ptg dadu..aku pakai bwg holland
bwg putih 3 ulas cincang halus
cili merah 1 biji..ak pakai cili api 5 biji..hee ikut suka
margerin dlm 1 sudu
garam secukup rasa
limau bg masam2 sket tp saya tak buh pun 

roti gardenia satu bgkus yg kecil

utk tampalkan roti:
bancuh tepung gandum n air 

cara-cara:
1. cairkan margerin
2. Tumis bwg smpai naik wangi then masukkan cili
3. sardin tu buang air dia..ambil isinye je n hancurkan.masukkan dlm kuali.limau pun buh skali la masa ni.
4.biarkan sejuk jap
5.roti tu klu rajin buang la tepi2 tu..saya biarkan je.then leperkan.
6. letak sekeliling roti dgn tepung gandum yg da bancuh td tu n sardin.
7.kelim kan roti tu.guna garfu tekan sekeling roti tu..

rupa sebelum digoreng
Ha lepas tu goreng la minyak panas.sekejap je tau..ala macam goreng aiskrim goreng tu.gitu lah.dan inilah hasilnya..taraa~~

yummy~~
Air tu saya buat susu strawberry dgn ESP. mmg terbaik lah..kenyang alhamdulillah~~

Baca ni---> Keistimewaan ESP

Oh kalau rajin kan..nak bagi nampak rupa macam karipap boleh la tekap roti tu dgn pengepit karipap.since saya takde kan..kita pakai je la cara konventional...hihi...

ihsan en google
ok lah...selamat mencuba~~petang ni rasa macam nak buat cekodok manis la pulak..hee resepi senang2 je..jom2 kita masak~everyone can cook :)

No comments: