Sunday, 10 August 2014

5 Jenis Vitamin Cantik

Cantik...dirimu buat ku tertarik...lalala.... 

Siapa tak suka cantik kan..ha cerita cantik hari ni..semalam pergi open house saya dapat satu apps yang best dalam playstore. camera360.

Pergh..

Memang best.mane tak nya. segala cacat cela hilang babe..memang seronok la kan..tapi semua tu PALSU sebab di alam realiti nya tidak..oh no no no...my hubby kata tipu semua tuh..

Sebab tu saya tekad..saya mahu..saya nak awak awak yang baca nih..kita kena sihat dan cantik ye..no editing..sikit2 tu takpe lah..ni jgn 360 degree la sangat..huu terkejut laki korang nanti..haha..

Kannn...so jom kita cantik cantik dari dalam dan seterusnye menjalar ke seluruh badan dan wajah kita INSYAALLAH...meh kita berkenalan apa 5 jenis vitamin CANTIK yang saya maksudkan...
 
Vitamin Cantik#1: Vitamin A  

Vitamin A adalah penting untuk menjaga keanjalan kulit, mencegah kekeringan, kedutan dan penuaan kulit. Seseorang kekurangan vitamin A akan mempunyai kulit bersisik, gatal-gatal dan mungkin jerawat. 

Vitamin A juga memainkan peranan yang amat penting dalam membina semula tisu kulit. Retinoid, satu bentuk Vitamin A digunakan dalam rawatan penyakit kulit seperti psoriasis untuk mengawal pertumbuhan sel. 

Vitamin A boleh didapati dalam daging, susu, keju, telur, bayam, lobak merah, brokoli, kacang, mangga, betik, aprikot, labu. 

Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin A adalah CAROTOMAX. 

Vitamin Cantik#2: Vitamin B 

Komponen yang paling terkenal dari Kompleks Vitamin B adalah Biotin. Biotin adalah nutrien penting untuk rambut, kuku dan kesihatan kulit. Badan kita sendiri menghasilkan biotin iaitu di dalam hati dan buah pinggang.Kekurangan Vitamin B Kompleks menyebabkan gatal kulit, ruam kulit, dan keguguran rambut.

Niacin adalah satu lagi vitamin B yang membantu melembapkan kulit. Vitamin B1 atau Thiamine pula adalah vitamin lain yang kita perlukan untuk mempunyai kulit yang berseri. Ia meningkatkan peredaran darah dalam badan yang menambah seri kepada kulit.

Telur, salmon, beras, pisang, oat adalah sumber semula jadi kaya dengan vitamin B. 

Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin B lengkap adalah B-COMPLEX 
Vitamin Cantik #3: Vitamin C 

Vitamin C mengekalkan tona kulit. Vitamin C adalah salah satu vitamin yang melindungi kulit daripada penuaan dan kendur.Kekurangan vitamin C boleh menyebabkan kedut dan perubahan warna kulit. Ia merangsang pengeluaran kolagen. 

Dan ia adalah kolagen yang menjadikan kulit muda dan lembut. Semakin usia meningkat, lebih banyak vitamin C diperlukan untuk mengekalkan keanjalan. Brokoli, kale, kubis, strawberi, lemon, oren, anggur, Kembang kol semua penuh dengan Vitamin C. 

Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin C adalah  
VITAMIN C PLUS SUSTAINED RELEASE 500MG 

Vitamin Cantik #4: Vitamin E 


Mengembalikan kelembapan pada kulit dan melambatkan penuaan sel-sel kulit. Ia kaya dengan anti-oksidan yang melindungi kulit daripada radikal bebas dalam persekitaran kita. 

Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin e adalah VITAMIN E COMPLEX 

Vitamin Cantik #5: Vitamin K 

Vitamin K memberi faedah penting untuk kulit iaitu mengurangkan penampilan lebam di bawah mata. Sesuai digabungkan dengan Vitamin A sebagai pencerah kulit yang baik untuk lingkaran gelap di bawah mata. Lingkaran hitam muncul kerana kebocoran darah dari kapilari di bawah mata. 

Vitamin K memainkan peranan dalam pembekuan dan menebalkan kulit dan memastikan pengurangan lingkaran hitam. 

Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin K adalah ALFALFA COMPLEX 


Jom lah kita sihat dan cantik dari DALAM dan SECARA SEMULAJADI...

Amalkan pemakanan yang sihat dan senaman..secara tak langsung boleh DIET tau..badan pun cantik jerk..saya tak kata kurus tu cantik ye..yg penting FIT dan SIHAT..Tambahan BONUS kulit pun cantik, anjal, glowing dan berseri-seri bila kita amalkan pemakanan yang sihat nih...

Perlukan bantuan? 

Ambil SUPLEMEN dan sebagai pengguna tegar SHAKLEE. of coz HIGHLY RECOMMENDED this suplemen..jom bertukar ke SHAKLEE...

Insyaallah...

Hubungi saya untuk pertanyaan lanjut atau nak order..please contact k..I love to entertain you....(^_^)

Jom Sihat dan Cantik,
~Aisyah~
017-3468802
FB: Radin Siti Aisyah





No comments: