Friday, 4 July 2014

Tip minum air di bulan ramadhan

Hai..bulan puasa nih mesti rasa tak dapat nak komitmen minum air kan..lepas tu decide tak nak makan suplemen.tak mau lah macam tu tau..sebenarnya ok je tapi nak kena tau cara dan bila nak minum air tu..haa ni yg saya nak share nih..hee

Tip minum air..air masak yee...
  1. Sediakan sebotol air masak sebagai indicator yang ada tulis berapa liter. Lebih senang beli yang 1 liter atau 1.5 liter. Tak payah ulang-alik isi banyak kali. 
  2. Setiap kali ambil supplemen, ambil bersama 2 gelas air. Satu gelas lebih kurang 200ml~250ml. Jadi kalau ambil 3 kali iaitu selepas berbuka, sebelum tidur dan selepas sahur, paling kurang akan minum 600ml air kan. 
  3. Bawa sebotol air masak semasa pergi solat terawikh. Setiap kali lepas 2 rakaat boleh minum air sikit-sikit. 
  4. Letak sebotol air masak di tepi katil. Kalau terjaga tengah malam boleh minum sikit. 
  5. Atau bila bangun je sebelum nak masak nasi untuk sahur minum sikit air. 

TIPS MUDAH DAN RINGKAS 2L AIR = 8 GELAS AIR 1 GELAS AIR = 250ml 

AIR SAHUR - 2 GELAS 
AIR BUKA PUASA - 2 GELAS AIR. 
Ini termasuk jus buah-buahan atau susu rendah lemak 
SELEPAS TARAWIKH - 1-2 GELAS 
AIR SEBELUM TIDUR - 2-3 GELAS AIR

Jom Sihat Cantik dengan Shaklee,
 ~Aisyah~

Dapatkan  dari saya---> KLIK SINI
atau pm/whatsapp je 0173468802

2 comments:

Farrah MF said...

thanks, berguna tips ni. saya dah dua tiga hari sempat dehydrated sebelum buka puasa.

radin siti aisyah said...

kan..alhamdulillah..banyakkan minum air masak ye..