Monday, 14 April 2014

Penting tau kalsium ni, jangan pandang sebelah mata...

Kalau dengar perkataan KALSIUM mesti semua akan terbayangkan susu. Jangan tak tahu selain susu makan yang tinggi kalsium adalah seperti keju, yogurt, sayuran hijau , ikan salmon, brokoli, kacang almond , pisang dan ikan bilis. Alternatif lain adalah ambil pil kalisum. 

Ni selalu untuk mereka yang susah nak minum susu atau malas nak bancuh susu macam saya. Susu pun ada cara nak bancuh.Salah bancuh mungkin zat boleh hilang. Dikatakan orang dewasa memerlukan 1000mg kalsium tau.

Cara saya , amalkan ostematrix. kenapa? sebab 4 bj ostematrix cukup 1000mg. Saya malas nak bancuh susu tapi nak kan kalsium cukup. Nak makan ikan bilis pun berapa gram nak kena makan sehari? tak muak ke setiap hari makan ikan bilis. 

kenapa saya memilih ostematrix shaklee ? Apa kelebihan Ostematrix Shaklee selain dari kalsium membekalkan kalsium yang cukup untuk tubuh badan kita? 

1. Kuatkan tulang, gigi 
Fungsi utama kalsium la kan. Semua orang pun tahu. Tapi tak semua rajin nak minum susu atau ambik kalsium yang cukup sehari. Alasan muda lagi.Takkan tulang nak reput sekarang kot. Sebenarnya dari muda la kena jaga. Dah tua, tulang pun dah reput kan susah. 

2. Tidur lena 
Ostematrix atau susu sebenarnya bagi kita tidur lena tau. Tengok baby, kanak-kanak lepas je mandi bagi susu terus tidur lena. Sama la juga dengan kita orang dewasa. Tidur lena, cukup bangun pagi pun senang. Malah segar bugar. Baru la aktiviti sehariaan berjalan lancar 

3. Kawal stress 
Bila tidur lena, badan segar jadi emosi pun sihat, segar je. Takde la stress, tension sana sini. Tidur terganggu tu la akan sebabkan macam-macam masalah berkaitan emosi datang. 

4. Migraine 
Migraine selalu berkaitan dengan stress. Lebih lagi mereka yang semangnya ada migraine. Dulu tak percaya tapi bila dengar kisah seorang sahabat yang migraine bertahun-tahun & teruk dan dengan kuasa ALLAH lepas makan ostematrix lega migraine dia. Sekarang pun dah makin jarang kena migraine. Rupanya besar peranan kalsium dalam badan kita. 

5. Cramp/ Kebas/ simpul biawak 
Ini satu nightmare pada ibu hamil. Simpul biawak ni selalu terjadi pada 3rd trimester. Sakitnya ALLAH je la yang tahu. Nak menjerit je rasanya, Kena pulak time tidur. Lepas tu nak tidur balik pun takut. Konsistent makan ostematrix memang nampak beza. Bukan saya sahaja tapi ramai kawan-kawan yang lain pun. 

6. Sembelit
Ini lagi satu ketakutan wanita. Baik masa hamil mahupun ketika dalam pantang. Ada yang sampai fobia nak pregnant dan berpantang sebabkan masalah sembelit yang teruk. Ostematrix memang bagi lancar je pembuangan. Esok bangun pagi mesti membuang senang je. Lega kan.. Dalam pantang takde la serius akan luka jahit tu. 

7. Menaikkan nafsu ghairah seks 
Baru terbaca pasal artikel mengenai hal ini. wah!! mesti ramai yang suka ni. Entah-entah yang tak suka minum susu terus beli susu kan.. hehee.. Mungkin ada betulnya bila emosi terjaga, tidur lena badan pun segar. Nafsu pun segar bugar la.

Credit to: dietdietsihat

Jom lah kita berOSTE..kebetulan bulan ni ada promosi OSTEMATRIX beli 6 dapat 7 tau..besh2..boleh share satu family.bg satu kat ayah..satu kat mak,,satu abang..satu kakak..satu adik..dua utk sendiri lah..tak cukup pulak kan..hee..


PM saya laju2 tau..
~Aisyah~
017-3468802
FB: Ummi Ammar Arif
SID: 1092808

No comments: