Wednesday, 5 March 2014

Pelbagai resepi ESP Shaklee :)

Assalamualaikum..selamat pagi..
hari ni nak share resepi ESP pula. Em ESP ni ada satu je perisa vanilla. Bukan sebab Shaklee kedekut bajet ke tapi sebab Shaklee nak kekalkan rasa sebenar dan originalty ESP itu sendiri. ESP ni rasa nye MILD SOYA. So kalau ada yang tak berapa nak suka boleh cuba resepi ni ye..kita kena usaha untuk kreatif sebab nak rasa khasiat dari ESP ni jugak kan..jom kita tgk apa antara resepinya..
  • ESP + plain water (suam/sejuk)
  • ESP + Fresh Milk
  • ESP + Fresh Milk + kurma (rendam kurma dalam susu..after few hours..blend/shake it and mix with 1 sudu ESP...boleh add on almond or fruits.bukan sahaja bertenaga..boost milk production malah energized)
  • ESP + susu tepung (any brand)
  • ESP + Performance Drink Shaklee + MealShake Shaklee
  • ESP + Nesvita 3in1
  • ESP + jus twister tropicana
  • ESP + Yogurt drink
  • ESP + Ribena
  • ESP + any fruit juice ( tembikai, epal, lobak putih,peria,pegaga)
  • ESP + Milo/Horlicks
  • ESP + sirap bandung
  • ESP + fresh milk + oat+serbuk koko+madu (ni resipi Dr Muhaya)
  • ..........ada sape2 nak tambah..silakan...
Sumber: mamafaiz.com

Bagi saya personally..saya suka campur dgn susu segar, susu kotak dutch lady tu..dap2..jd lemak berkrim..;)


Jom kita nikmati..slurpp..oh ESP ni UNTUK SIAPA yaa??

Sesuai untuk semua lapisan:

1. Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.

2. Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat!

3. Ibu-ibu yang menyusu anak: Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.

4. Pesakit kencing manis: Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.

5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu dan berseri untuk tatapan si dia yang tersayang. WOW…!!!

DAN lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang berdiet, ingin tambah tenaga. 

Pendek kata, anda, saya, kamu dan dia yang sihat dan ingin kekal sihat. 

Insha-Allah!


em ok lah..selamat mencuba ;)

Jom sihat dan cantik,
~Aisyah~
UmmiAmmarArif
017-3468802


No comments: