Monday, 20 September 2021

Hero Kiddo Gummies - Vitamin Kanak-Kanak dari Shaklee

Kak Radin gembira sangat bila dengar ada produk baru untuk kanak-kanak lagi-lagi bila tahu salah satu bahan yang ada didalamnya elderberry. Siapa yang tahu tentang elderberi mesti teruja sama kan? 

Baiklah tanpa melengahkan masa jom kita sama-sama berkenalan dengan si dia. Perkenalkan Gummie Hero Kiddo. Taraa....


Hero Kiddo Shaklee

Hero Kiddo mempunyai kombinasi nutrien yang kaya dengan antioksida. Ia memberikan rasa enak dengan rasa buah ceri semulajadi. Ia dipenuhi dengan dengan vitamin C dan D, zink dan ekstrak elderberi yang menyokong kesihatan.

Menariknya lagi kerana ia dalam bentuk beruang yang comel. 

Rasanya bukan kanak-kanak sahaja yang teruja, para ibu pun pasti suka !

Kandungan Hero Kiddo Shaklee
  • Ekstrak Elderberri - disediakan dari buah elderberri yang terbaik dan dijamin kualitinya
  • Vitamin C - Vitamin penting dari sumber buah-buahan dan sayur-sayuran
  • Vitamin D - Vitamin larut lemak yang penting dalam badan.
  • Zinc - mineral penting yang terdapat dalam perlbagai makanan.

Keistimewaan Hero Kiddo Shaklee
  • Diformulasikan untuk kanak-kanak berumur 4 tahun ke atas
  • Membantu meningkatkan sistem imun badan
  • Gummies berperisa ceri semulajadi yang lazat dalam bentuk beruang
  • Mesra gigi (tidak merosakkan gigi)
  • Tidak mengandungi gula (bebas gula)
  • Bahan yang digunakan bukan GMO (Genetically Modified Organism)
  • Bebas gluten dan vegan (berasaskan tumbuhan dan buahan)
  • Tidak mengandungi perisa, pemanis atau pengawet
  • Tidak mengandungi sirap jagung (bahan pemanis), ia dihasilkan dengan Pektin (bahan fiber dalam buahan) 

3 Kebaikan Hero Kiddo Shaklee

1. Membekalkan Nutrien bagi Menyokong "Kekebalan" Tubuh 
Mengandungi gabungan nutrien yang menyokong kekebalan tubuh termasuk zink dan vitamin C & D.

2. Menyokong Sistem Imun yang Sihat
Mempunyai antioksidan dan nutrien yang dapat menyokong fungsi imun yang sihat.

3. Mengandungi Bahan Ramuan Mesra Gigi
Manisan dari bahan semulajadi (berasaskan eritritol dan xylitol) yang tidak memberi kerosakan gigi terutama kanak-kanak.


Cara untuk dapatkan Hero Kiddo Shaklee

Berita baik buat semua !

Mulai 21 September 2021 dah boleh mula order melalui leader Shaklee, boleh hubungi distributor kesayangan anda masing-masing ya. Harga sebotol RM161.25. Harga ahli hanya RM129 sahaja untuk kebaikan yang sangat baik seperti yang kak radin kongsikan diatas. Insyaallah dalam bulan Oktober Shaklee buka pada semua pengedar.

Jom berikan yang terbaik untuk anak-anak kita ya. Nak cari kak radin klik bawah ni tau. 


Continue Reading

Wednesday, 25 August 2021

5 Sumber Kalsium Ibu Hamil Perlu Tahu l Aisyah Radin

Kalau awak sedang membaca entry ni dah sedang hamil, kak radin ucapkan tahniah ya. Dalam keadaan pandemik sekarang ini banyak yang kita dengar tapi insyallah fikir yang baik-baik ya. Jaga amanah yang Allah dah beri ni dengan sebaiknya. 

. Ibu hamil memerlukan 1000-1200 mg kalsium setiap hari. Ada banyak je sumber kalsium yang boleh kita ambil kan tapi hari ini jom kak radin nak kongsi 5 sumber kalsium dulu. Kenapa kalsium ni sangat penting untuk kita lebih-lebih lagi ibu hamil sebab apa yang kita makan akan disalurkan pada anak juga. 

5 SUMBER KALSIUM IBU HAMIL PERLU TAHU

1. Yogurt

Antara kegemaran kak radin juga masa hamil  Pilihlah yogurt dari sumber susu yang telah dipastur sebab ia lebih selamat untuk ibu hamil. Pilih juga yang low fat milk untuk elak kenaikan berat badan yang tak diperlukan. Selain itu, elak juga yogurt yang ada kandungan gula yang tinggi. Sebelum beli tu boleh la semak dulu kandungan ya. Kalau ibu nak yang lebih baik, kak radin cadang beli yogurt asli dan tambah buah-buahan sendiri seperti mangga, buah naga dan pemanis semulajadi sendiri seperti pati kurma. Hai sedap pula haa ni.

2. Susu

Bila sebut kalsium, susu ni memang sangat popular kan. Ada banyak susu untuk ibu hamil di pasaran tapi kena hati-hati kadangkala ada yang kandungan gulanya tinggi. Kak Radin masa mengandung ammar dulu tak boleh nak telan susu ibu hamil ni, jadi cuba pula susu full cream. Alhamdulillah ok ditekak ni. 
Kak Radin sarankan pilih lah susu yang asli, yang ada perisa ni manis. Tambah susu dengan nestum, oat, bijirin dan puding. 

3. Keju

Keju juga sumber kalsium yang baik untuk ibu hamil tapi bukan semua yang ibu hamil sesuai. Pilih keju yang jenis keras seperti cheddar, parmesan. Bakteria kurang membiak kerana kandungan air dalam keju jenis ni kurang. Keju lembut yang boleh makan ialah yang bukan jenis untuk dimasak seperti keju mozarella, keju dari susu kambing dan keju yang diproses. Kak Radin suka makan dengan roti, tambah salad tomato timun, isi ayam yang dicarik sedap. Pasta pun ok juga tapi kena hati-hati dengan kalori ye. 

4. Tahu dan Tempe

Tahu dan tempe dibuat daripada susu soya adalah sumber protein yang baik dan mengandungi semua lapan asid amino penting. Selain itu, tauhu dan tempeh juga sumber kalsium yang sangat baik buat ibu hamil. Ia juga tinggi zat besi, rendah kalori dan mengandungi antioksidan. Apa-apa yang baik pun makan lah secara besederhana ya selang seli juga dengan menu sihat yang lain.

5. Sayuran Hijau

Selain sumber tenusu kita juga boleh dapat sumber kalsium dari sayur-sayuran seperti brokoli, bayam, kacang hijau, kacang-kacang, sawi hijau, bok choy. Amalkan makan sayur hijau setiap hari, kak radin cadang kan amalkan makan suku suku separuh walaupun hamil tetap perlu makan dengan sihat. Tiada istilah pun makan untuk dua orang. Biasanya sayur kak radin suka kukus, ditumis dengan bawang putih dan letak sedikit udang atau isi ayam sedap kan. Boleh la cuba mommies ya.


Jaga kesihatan ya semua, pastikan ada sumber kalsium yang diambil setiap hari ya, nak mudah dan sebagai tambahan kak radin cadang boleh cuba ambil ostematrix insyaallah boleh bantu lengkapkan keperluan harian mommies. Ada nak tanya apa-apa boleh roger ye.


Continue Reading

Saturday, 26 June 2021

Allah tahu kita penat, teruskan berjuang ya !


Arman Adwa nak tanya ni? 

Tengah sedih ke tu? Susah hati? Stress? 

Nak menangis ke..nangis lah. Kak Radin faham sangat. Nangis sepuas  hati tapi lepas tu dah kena bangun tau !

Ada nak kongsi apa² dengan Kak Radin? Kalau rasa tak selesa boleh je kongsi dengan orang yang kita percaya. Jangan simpan dalam hati tau, kongsi lah mana tahu boleh bantu kan. 

Kalau tiada siapa yang nak dikongsi, Allah kan ada. Dia Maha Mendengar segala isi hati kita. Rintih lah pada-Nya. Luahkan segala masalah, segala isi hati kita. Boleh ke ni? Kena cuba tau. 

Kak Radin pun ada masalah sendiri. Normal kalau kadangkala kita rasa tak ok tu. Kita manusia biasa kan, tak sempurna. Sesungguhnya Allah yang Maha Sempurna. 

Hidup mesti diteruskan walau apa pun yang berlaku sebab sesungguhnya setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Kalau kita tak nampak sekarang mungkin nanti Allah SWT nak tunjuk. Allah uji sebab dia sayang kita, setiap ujian yang Allah beri sebab Allah tahu kita boleh hadapi. Dalam Surah Al-Baqarah ayat 286 ada sebut,

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya"

Insyaallah Kak Radin tahu awak semua kita, kita semua kuat. Setiap orang ada perjalanan hidup masing-masing. 

Continue Reading